לצפייה במפגש המלא, לחצו כאן.
מתעניינים בפתיחת חשבון מסחר בחבר בורסה? לחצו כאן>>
עומר כילף - מנכ"ל חברת Innoviz Technoligies, התארח במפגש זום שקיימנו עם הסוחרים בבורסה. אינוויז הישראלית מפתחת ליידרים (חיישני רכב) לתעשיית הרכב האוטונומי. בתחילת חודש אפריל השנה החלה אינוויז להיסחר בנאסד"ק, לאחר אחר שהתמזגה עם חברת ה-SPAC האמריקאית Collective Growth Corporation.
אינוויז גייסה בהנפקה בנאסד"ק כ-370 מיליון דולר, שיסייעו לה להמשיך בהשקעה בפיתוח ובייצור
רוצים להירשם חינם למפגשי האונליין ולצפות ברשימת המפגשים? לחצו כאן>>
"ליידר זה סוג של מצלמת תלת ממד וסורק לייזר, שמספקים תמונה תלת ממדית של המרחב", הסביר כילף בתחילת דבריו, "עד היום, הליידרים עלו עשרות אלפי דולרים כל אחד, עכשיו הם מתחילים להגיע מתחילים להגיע לאלפים בודדים". לפי כילף, הליידרים מיועדים למצבים שבהם המצלמות מסתנוורות מהשמש, או מתקשות לראות היטב תנאי לילה, גשם או שלג.
"לא סטארט-אפ חולף"
אינוויז הוקמה ב-2016 על ידי בוגרים של יחידת 81 של חיל המודיעין. "הטכנולוגיה בתחום הרכב האוטונומי תחלחל דרך הרכבים הפרטיים", אמר כילף במפגש הזום עם הסוחרים בבורסה. "אנחנו מאמינים במחיר, הדבר שדוחף בעיקר את האימוץ של טכנולוגיה היא יכולת הגעה למחיר שמאפשר את הרכישה על ידי צרכן. אינוויז כיום היא החברה עם העסקה הכי גדולה בתעשיית הרכב האוטונומי, יש לנו חוזה לייצור סדרתי עם ב.מ.וו, שנחשבת לחברת הרכב הכי מתקדמת. צפי ההכנסות מהפרויקט הזה הוא 2 מיליארד דולר. במוו היא סוג של חוד חנית והרבה מאוד חברות רכב עוקבות אחרי הבחירות שלה. אנחנו מקבלים המון קרדיביליות (תוספת מהימנות) בזכות הקשר העסקי שלנו איתה".
אינוויז גייסה בהנפקה בנאסד"ק כ-370 מיליון דולר, שיסייעו לה להמשיך בהשקעה בפיתוח ובייצור. בעניין זה אמר כילף במפגש: "חלק מאוד חשוב ומהותי בגיוס סכום כזה זה הביטחון הגדול שהוא נותן ללקוחות שלנו. כל פרויקט שרץ על רכב אוטונומי אמור להיות על הכביש 15 שנה ומבחינת הלקוחות מאוד חשוב לראות שיש לנו חסינות פיננסית, שאנחנו לא סטארט-אפ חולף".
קראו עוד במגזין:
- האם זה כלכלי לפתח תרופות למחלות נדירות? "רק אם מביאים ערך מוסף"
- "בשלו התנאים למהפכה הטכנולוגית הרביעית"
- ניתוח דו"חות כספיים: כך תדעו האם המניה נסחרת מעל או מתחת לשוויה
"להפגין ביטחון מול הלקוחות"
על הבחירה להנפיק דרך חברת SPAC אמר כילף: "זו דרך מאוד טובה להגיע לסוג חדש של משקיעים. כשאתה נמצא בשלב כזה עם פרויקט כמו ב.מ.וו, היכולת שלך לבוא ולהצביע על הכנסות משמעותיות בביטחון גבוה מאוד, טובה. רצינו לגייס סכום כסף מספיק משמעותי כדי להגיע למצב שאנחנו לא צריכים יותר כסף, עד שיהיו לנו הכנסות מספיק גבוהות. ראיתי בזה יתרון משמעותי מבחינת היכולת להאיץ ולהפגין ביטחון מול הלקוחות שלנו".
על הבחירות של אילון מאסק ויצרנית הרכב המובילה בעולם טסלה: "אילון מאסק עשה את ההחלטה הנכונה לפני חמש שנים. כשהוא היה צריך לקחת רכב לתעשייה לא הייתה לו אפשרות לבחור בליידר, אני משוכנע שהיה בוחר בליידר היום. יש לו בשלב זה קושי גדול להגיע לנהיגה בטוחה ואנחנו שומעים על תאונות מדי פעם ואני מאמין שבסופו של דבר הוא יצטרך להשתמש בליידר".
על המוטיבציה האישית שלו סיפר כילף: "כשהקמתי את החברה מאוד נהניתי לפתח טכנולוגיות מורכבות. היה לי חשוב שהסטארט-אפ יהיה אתגר טכנולוגי, חיפשתי רעיון שאנשים יגידו לי עליו שזה בלתי אפשרי. ניסיתי גם לעשות משהו משמעותי כי אחותי הגדולה עברה תאונת דרכים וברור לי מה המשמעות של להביא בטיחות לעולם הרכב".
רוצים לפתוח חשבון מסחר עצמאי במיטב דש טרייד? לחצו כאן >>
להרשמה למפגשי האונליין ללא עלות, לחצו כאן>>
האמור בהרצאה זו אינו אמור להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע זה או אחר. פעילות המסחר בשוק ההון הינה פעילות הטומנת בחובה סיכון ואינה מתאימה לכל אחד. הדוגמאות המופיעות בהרצאה זו הינן תיאורטיות בלבד, ניתנות לצרכי הסברה והמחשה, ואין הסתמך על הנתונים המופיעים בהן. אין לראות באמור או בכתוב כהמלצה לרכישה ו/או למכירה ו/או לביצוע השקעות, פעולות או עסקאות כלשהן או כתחליף לייעוץ השקעות או שיווק השקעות מתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. מיטב דש השקעות בע"מ, חברות בשליטתה וכן בעלי מניותיהן, מנהליהן ועובדיהן, לא יהיו אחראים בשום צורה שהיא לנזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה מהסתמכות על האמור בהרצאה זו, אם ייגרמו. כל הזכויות בהרצאה זו שייכות למיטב דש בע"מ והעברת חלקים מתוכנה לאחרים, שימוש בהם או פרסומם בכל דרך שהיא, ללא קבלת אישור מראש ובכתב ממיטב דש השקעות בע"מ, הינה אסורה.
שמעו זה מרתק. כל הכבוד