התחברות
צרו קשר
הרשמה לניוזלטר
ה-FEED
רשימת הקריאה שלי
ה-FEED כל מה שקורה עכשיו באתר!

מניות ה-FAANG: משנות את העולם, מרימות ומפילות את השווקים הפיננסיים

שנת 2018 הייתה דומיננטית מאוד מבחינת מניותיהן של פייסבוק, אמאזון, אפל, נטפליקס וגוגל, שמשכו את השווקים למעלה שלושה רבעונים – והפילו אותם ברביעי. מה השתנה ב-2019 ומהן קורה ממש עכשיו בכל אחת מחמש החברות המדהימות האלו?

מניות ה-FAANG

נתחיל בהתחלה: המושג FAANG הוא צירוף ראשי תיבות שנועד להמחיש את השפעתן הקבוצתית של חמש ענקיות הטכנולוגיה החשובות ביותר בימינו על וול סטריט. חמש הגדולות הן, לפי הסדר ב-FAANG: פייסבוק (FB), אמאזון (AMZN), אפל (APPL), נטפליקס (NFLX)  וגוגל (GOOG), ששינתה את שמה לאלפאבית.

קיימברידג' אנליטיקה הואשמה בשימוש במידע אישי של משתמשים בפייסבוק בניסיון להשפיע על קמפיינים פוליטיים כמו הבחירות בארה"ב ב-2016 וההצבעה על הברקזיט בבריטניה

הדומיננטיות של החמש בחיינו, בעיקר בעולם המערבי, אינה מוטלת כלל בספק. קשה לדמיין את החיים במאה ה-21 מבלי להזדקק לשירותיהן. באופן טבעי, השפעתן ניכרת גם בשווקים הפיננסיים: בשלושת הרבעונים הראשונים של 2018 מניות ה-FAANG הובילו את העליות במדד ה-S&P 500, והן היו גם חתומות על מרבית התיקון ברבעון הרביעי, שבו נמחקו כמעט 20% מהעליות באותה שנה.  

הדומיננטיות של חברות ה-FAANG בחיי היומיום שלנו חתומה על העליות במניותיהן וגם על הירידות. בעוד שבשלושת הרבעונים הראשונים של 2018 נראה היה שלא ניתן לקיים כל סוג של תקשורת בינאישית או לצרוך מדיה שלא באמצעות אחת החברות הללו, ברבעון הרביעי החלו להישמע קולות שהלכו וגברו על הצורך להגביל את חמש החברות, להסדיר את פעולותיהן, להגדיל את גביית המס מהן ובמקרים מסוימים אף לפצל אותן בכוח. החדשות הרעות שלחו את מניות ה-FAANG  לירידות חדות, בעיקר בדצמבר 2018.

מתחילת 2019, עם זאת, חזרו מניות ה-FAANG להניב תשואה חיובית של יותר מ-20%. מדובר בתשואה דומה לתקופה המקבילה בשנה שעברה, לפני בוא המכה הגדולה בסיום השנה שמחקה כמעט את כל העלייה השנתית. אז מה השתנה בין 2018 ל-2019?

אני רוצה לפתוח חשבון למסחר בבורסה >>

אם יש משהו ש-2018 לימדה אותנו, זה שכדאי להמתין לפחות עד סוף דצמבר לפני שמתחילים להסיק מסקנות. עם זאת, לפי עשרת החודשים שחלפו עד כה ב-2019 נראה שבמצב לא משברי בשווקים, איכות המוצרים והשירותים של חברות ה- FAANG ועומק החדירה שלהן בשווקים הפיזיים העולמיים, גוברים על חשש המשקיעים מהניסיונות הרגולטוריים להגביל את כוחן.

למה כדאי לשים לב באופן פרטני בכל אחת מחברות ה-FAANG? בואו נתחיל בשתי החברות שכותבות מדי יום את ההיסטוריה האנושית, בעזרתנו האקטיבית והפסיבית האדיבה כמשתמשים.

פייסבוק וגוגל

שתי החברות נמצאות כל הזמן תחת עיניהם הבוחנות של רגולטורים בכל העולם, מאחר ששתיהן "יושבות" על בסיסי נתונים חסרי תקדים מבחינת הפירוט והפילוח. נכון להיום, פייסבוק מרכזת את מירב תשומת הלב בין השתיים, ולא בטובתה, בעיקר משום שגוגל לא נתפסה עדיין "על חם" עם פרשייה בסדר גודל כמו של קיימברידג' אנליטיקה. 

קיימברידג' אנליטיקה הואשמה בשימוש במידע אישי של משתמשים בפייסבוק בניסיון להשפיע על קמפיינים פוליטיים כמו הבחירות בארה"ב ב-2016 וההצבעה על הברקזיט בבריטניה. הנתונים הועברו לחברה בשיתוף פעולה מלא מצד פייסבוק, מה שיצר משבר אמון כלפי החברה של מארק צוקרברג ותהיות מהם הקווים האדומים שלה בנוגע לשימוש בנתונים הנאספים על משתמשים. 

קלות השימוש בנתונים אינה הנקודה היחידה שמדאיגה את הרגולטורים בעניין פייסבוק. החברה החלה לאחרונה בתהליך של מיזוג השרתים שלה עם שרתי אפליקציית המסרים המיידים ווטסאפ. הצעד הוסבר ברצון להוזיל עלויות ולייעל את השירות, אך נראה כי לאחר השלמת מיזוג השרתים כבר לא יהיה ניתן לפצל את ווטסאפ מפייסבוק, כפי שדורשים כמה מהרגולטורים.

למסחר עצמאי בחבר הבורסה, לחצו כאן >>

נקודה נוספת: פייסבוק מנסה כבר שנים להפעיל בקרה על תכנים שמועברים באמצעותה, עד כה בהצלחה מוגבלת. הרשת החברתית הכניסה לשימוש אלגוריתמים מתוחכמים בניסיון להכתיב מעין צנזורה על תכנים לא ראויים - וכשלה. כעת היא מנסה שוב להפעיל צנזורה, הפעם תוך שימוש בצנזורים אנושיים. אין עדיין הסכמה גורפת מהם התכנים הבלתי ראויים שצריך לצנזר, אבל נראה שזו דרכה של פייסבוק להרגיע את דעת הקהל העולמית ולמנוע גל נוסף של עוינות ציבורית כלפיה.

בשורה התחתונה, שנת הבחירות ההולכת וקרבה בארה״ב תהיה המבחן הגדול של פייסבוק וגוגל בכל הנוגע להפצת תכנים לא ראויים ופייק-ניוז. יהיה מעניין. מאוד.

קראו עוד במגזין:

 

 

אמזון

בתחום הקניות ברשת עדיין לא נצפתה מתחרה שתצליח לערער על הדומיננטיות של אמזון, אבל בסופו של יום מדובר בשוק תחרותי מאוד שבו פועלות גם ענקיות כמו EBAY, עליבאבא ואחרות.

כדאי לשים לב לפעילות ה-aws (ראשי תיבות: Amazon Web Services), לחטיבה באמזון שמספקת שירותי מחשוב ענן ליחידים, חברות וגופים ממשלתיים. אמנם, אמזון מתחרה בזירה זו בענקיות כמו גוגל ומיקרוסופט, אבל התחום כולו מצוי בצמיחה מתמדת ומהירה ואמזון היא כיום אחת השחקניות הדומיננטיות בו.

נטפליקס ואפל

נטפליקס נמצאת בנקודה מעניינת, בעיקר בזכות הצלחתה. היום כבר ברור שהמדיה באמצעות האינטרנט תתפוס מקום גדול וחשוב יותר ויותר בחיינו על חשבון שירותים ליניאריים כמו טלוויזיה בכבלים או בלוויין. מצד שני, הצלחה מביאה תחרות: דיסני, עם נכסי המדיה המרשימים שלה, ואפל, עם כוחה וייחודה בגזרת הסמארטפונים, ישיקו, ככל הנראה בחודשים הקרובים, שירותים מתחרים לנטפליקס. אמאזון, כידוע, כבר עשתה זאת.

שני משפטים לסיום על אפל. מכירות האייפון 11, מוצר הדגל החדש של החברה, נראות סבירות מאוד עד כה. כדאי לשים לב גם לנתח ההכנסות משירותים בהכנסות אפל, בעיקר מה-Icloud, אפל-מיוזיק (המתחרה בספוטיפיי) ואפל TV .

אני רוצה לסחור במניות >>

האמור אינו מהווה ייעוץ / שיווק השקעות ו/או תחליף לייעוץ/שיווק המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם ואין באמור משום הבטחת תשואה או רווח.

אהבתם את הכתבה? שתפו עם חברים!
כתבות נוספות שתאהבו
יש שאלות? תשאירו לנו תגובה או הצטרפו לדיון!
  • לפני 2 ימים

    ברור לכולם שהעתיד נמצא אצל היברות הללו שלוקחות אותנו קדימה. לכן גם המכפילים גבוהים יחסית, כי הציפיה בשוק היא שהן ימשיכו להתרחב ולהרוויח

  • לפני 1 שבועות

    איך אפשר להשקיע בכולן יחד? יש לכם etf?

רוצים לקרוא עוד בנושאים אלו? הירשמו לאתר וקבלו מאמרים נוספים ישירות למייל.
אתם קוראים: מניות ה-FAANG: משנות את העולם, מרימות ומפילות את השווקים הפיננסיים
Website by: Ekerbase Logo

© 2017 מיטב דש בע”מ
אין באמור כדי להוות ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ אישי המתחשב ומותאם לצרכי ונכסי כל אדם בידי יועץ השקעות מוסמך.