התחברות
צרו קשר
הרשמה לניוזלטר
ה-FEED
רשימת הקריאה שלי
ה-FEED התגובות שלכם באתר!

"אנשים חוזרים אלינו עכשיו כי אין להם כסף": מפגש זום עם רמי לוי

רמי לוי - הבעלים של הרשת הקמעונאית שמנייתה נסחרת בבורסה בתל אביב, התארח אצלנו למפגש זום. "הוספנו 1,300 עובדים בזמן הקורונה בגלל הביקושים". נקים 2,500 נקודות של בתי קפה קופיקס בחו"ל"

מתעניינים בפתיחת חשבון מסחר בחבר בורסה? לחצו כאן>>

רמי לוי, הבעלים של חברת רמי לוי הנסחרת בבורסה בתל אביב, התארח אצלנו למפגש זום לסוחרים בבורסה. רמי לוי נחשבת לאחת החברות המובילות בשוק הדיסקאונט במגזר הקמעונאות בישראל.

רוצים להירשם חינם למפגשי האונליין ולצפות ברשימת המפגשים? לחצו כאן>>

לרמי לוי יש כיום 52 סניפים ברחבי ישראל. החברה גם פועלת בתוך הערים באמצעות החברות הבנות קופיקס וגוד פארם. חברת בת נוספת - רמי לוי פיננסים, כוללת את מועדון הלקוחות ואת כרטיס האשראי של הרשת. לרמי לוי תקשורת - חברה בת נוספת, יש כיום כ-260 אלף מנויי סלולר.

ברמי לוי מועסקים כ-7,000 עובדים, במשבר הקורונה גויסו כ-1,300 עובדים כדי לענות על הביקוש.

"הרשת שלנו היא הזולה ביותר", אמר לוי. "זה לא סוד שאנו בודקים את המבצעים של המתחרים, כדי לעמוד בהתחייבות לצרכן. אנו מובילים ונמשיך להוביל, אנחנו היום הקבוצה הקמעונאית מס' 2 בגודלה בישראל

רמי לוי סיימה את הרבעון השני של 2020 עם מכירות של כ-1.5 מיליארד שקל , ירידה קלה של 1.49% לעומת הרבעון המקביל ב-2019. הירידה מוסברת בסגר בחודש אפריל השנה, שכלל הגבלה על מספר הלקוחות שהורשו להימצא בו זמנית בחנויות.

החברה סיימה את הרבעון השני עם רווח גולמי של 377.4 מיליון שקל, עלייה של 8.32% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-35.9 מיליון שקל, עלייה של 12.2% לעומת הרבעון המקביל. במחצית הראשונה של השנה רשמה רמי לוי רווח נקי בסך 65.1 מיליון שקל, עלייה של כ-17% לעומת הרבעון המקביל.

לאחר פרזנטציה של החברה, ענה רמי לוי במפגש לשאלות הצופים. "הרשת שלנו היא הזולה ביותר", אמר לוי. "זה לא סוד שאנו בודקים את המבצעים של המתחרים, כדי לעמוד בהתחייבות לצרכן. אנו מובילים ונמשיך להוביל, אנחנו היום הקבוצה הקמעונאית מס' 2 בגודלה בישראל. יחד עם הזכיינים שלנו אנחנו בקצב של כמעט 7 מיליארד שקל, כשהשחקן הבא אחריי נמצא ב-4 מיליארד פחות ממני. לכל מי שמתחיל להגיד שהתעייפנו: לא התעייפנו, אחרת לא היינו מגיעים לקצב של 7 מיליארד שקל מחזור בתחומנו".

"גאים בתביעה נגד האו"ם"

בתשובה לשאלה האם המאגר הלוגיסטי עלול לסכן משרות, ענה לוי: "כשמדברים על מיליון מובטלים, אז אני רוצה לבשר לכם שאצלנו יש חוסר בכוח אדם. חסר לנו בקטע של משרות מלקטים, מפה עד הודעה חדשה. אני מחפש להוסיף בין 50-100 מלקטים כל יום ברשת, לצערי הרב אנחנו לא כל כך מהר יכולים לקלוט עובדים. כשנעבור לליקוט אוטומטי בצורה רובוטית גם הרווחיות שלנו תהיה יותר טובה, גם נצמח בצורה יותר מסיבית וגם נוכל לשרת את הצרכן יותר טוב".

על החלטת האו"ם לכלול את חברת רמי לוי ב"רשימה שחורה" שקוראת לחרם על עסקים שמפרים לכאורה זכויות של פלסטינים, אמרו בחברה: "הרשת שלנו הגישה תביעת לשון הרע נגד ההחלטה. אנחנו גאים במהלך הזה. לא עשינו אותו בשביל כסף, אלא להוכיח קודם לישראלים שירגישו מה הם חושבים על זה ואחרי זה לעולם והאו"ם. אנו לא חושבים שאנחנו מפלים את הפלסטינאים לעומת עובדים אחרים, להיפך. הם מקבלים בדיוק את אותם תנאים כמו ישראלים ואנחנו חושבים שזה לשון הרע לומר אחרת. אנחנו מאמינים בתביעה הזו וחושבים שצריך לפעמים לומר את האמת, לא רק להסתתר מאחורי דיפלומטיה".

רמי לוי עצמו הוסיף בהקשר זה: "אני חושב שתהיה לזה השפעה חיובית. אנו מקבלים ריקושטים מאוד טובים כי תבענו אותם. מכפישים כאן את השם של מדינת ישראל, בדקנו וראינו שיש מקום לתבוע אותם ולהוכיח לעולם שכל הקשור לאו"ם כלפי ישראל, נעשה עוול ושקר ורמאות".

בכמה גדלה, אם בכלל, ההוצאה המשפחתית שלכם על קניית מוצרי מזון לבית במשבר הקורונה?
בכמה גדלה, אם בכלל, ההוצאה המשפחתית שלכם על קניית מוצרי מזון לבית במשבר הקורונה?
  

"המותג הפרטי – 20% מהמחזור"

בעניין המשך הניסיונות להוזיל את מחירי המזון בישראל אמר רמי לוי: "המותג הפרטי שלנו הרבה יותר זול מהלידרים, ולא פחות טוב באיכות שלו. אנחנו גם בודקים הרבה דברים עם מחסן לוגיסטי, כדי שנוכל להמשיך להוזיל מחירים לצרכנים.

"המותג הפרטי שלנו מהווה כיום כמעט 19%-20% מהמחזור, מאמין שנצמח עוד. זו הפתעה מאוד טובה בשבילנו לרשת, לא האמנו שנגיע בזמן כזה קצר למחזור כזה. דווקא בגלל זה יכולנו לשפר גם את המחיר לצרכן וגם את הרווחיות"

רמי לוי התייחס לרשת בתי הקפה המוזלת קופיקס: "שיפרנו בבתי קפה איכות מוצרים וגם הגדלנו גיוון. זה ברמה של כשאתה נכנס היום לקופיקס, אתה רואה מוצרים באיכות לא פחות טובה מהמתחרים הכי טובים שלנו. רק המחיר הרבה הרבה יותר זול. אנחנו ממשיכים לשפר ונמשיך להפתיע. למעשה, אם לא הייתה קורונה היינו מגיעים למצב שיש לנו 450 נקודות ברחבי העולם. אנחנו הולכים להקים  לפחות 2,500 נקודות של בתי קפה קופיקס בעולם. מי שהיה במוסקבה רואה שבכל נקודה יש קפה קופיקס, פתחנו בפולין ובברזיל. הייתה לנו תכנית לפתוח בלונדון ועוד מדינות בעולם. אנחנו הולכים לכיוון הזה ועוד נפתיע, תהיה הפתעה מאוד חיובית דווקא בבתי קפה".

בתשובה לשאלה האם הוא מזהה נהירה של צרכנים לרשת שלו, ענה לוי: "כן. דווקא במצב כלכלי לא כל כך טוב, אנחנו רואים מה קורה ברשת שלנו ביולי ובאוגוסט. אנשים שקנו בלית ברירה בשכונות ושילמו יקר כי פחדו לצאת מהבית, במיוחד באפריל, היום באים אלינו. נמשיך למכור יותר זול מכולם, זה היסוד שלנו".

קראו עוד במגזין:

 

 

"לא אהיה מנכ"ל 120 שנה"

לוי העריך כי בתוך בשנה 25% ממכירות הרשת יהיו באונליין, אבל הבטיח שזה לא יבוא על חשבון השירות ללקוח או איכות המשלוחים. "אם אתה רץ מהר ופוגע במותג בגלל שאתה לא נותן את השירות הטוב ביותר, יהיה לך קשה להחזיר את הלקוח חזרה".

בנוגע לתוכניות הרשת בתחום הדיסקאונט אמר לוי: "אנחנו הולכים לגדול. ב-2021 וב-2022 נשים רגל יותר על דוושה כדי לפתוח לפחות 10-20 חנויות באזורים שאנו לא נמצאים בהם".

על מצב הלקוחות בימי הקורונה אמר רמי לוי: "הקורונה עכשיו פה, אבל היא לא תהיה כל הזמן. היא תיעלם מהעולם ואנשים ימשיכו לקנות, לאו דווקא בשכונות. דווקא עכשיו בגלל המצב הלא טוב, רואים מעבר של אלה שקנו במקומות יקרים, הם חוזרים בספיד אלינו כי אנחנו זולים. בגלל הקורונה יש פחות כסף לאנשים, אז הם באים לחנויות זולות".

בנוגע ליורש אפשרי שלו ברשת אמר לוי: "הקמתי אימפריה, אבל לא לבד. הרשת לא יכלה לקום אם לא היו עובדים שאני מצדיע להם. כולם אצלנו ותיקים, עשרות שנים. ברגע שארצה לצאת לפנסיה, יהיו לי מחליפים... כמו שאתם יודעים שאנו לא חיים מעל 120 שנה ואני לא מתכוון להישאר מעל 120 שנה מנכ"ל ברשת רמי לוי".

בנוגע לכניסה למגזר הערבי אמר לוי: "לנצרת אנחנו יכולים להיכנס. אבל להיכנס לתוך הכפרים הערביים לשרת את המגזר – לצערי אני לא יכול, כי למגזר יש צרכים אחרים. אני משרת בלי הבדל דת גזע ולאום ומעסיק אותו דבר, אבל הרשת שלי לא עובדת בשבת ואם עובדים בכפרים צריך לשרת בשבת. לצערי ולשמחתי אני לא עובד בשבת".

רוצים לפתוח חשבון מסחר עצמאי במיטב דש טרייד? לחצו כאן >>

להרשמה חינם למפגשי האונליין ולצפייה ברשימת המפגשים, לחצו כאן>>

האמור בהרצאה זו אינו אמור להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע זה או אחר. פעילות המסחר בשוק ההון הינה פעילות הטומנת בחובה סיכון ואינה מתאימה לכל אחד. הדוגמאות המופיעות בהרצאה זו הינן תיאורטיות בלבד, ניתנות לצרכי הסברה והמחשה, ואין הסתמך על הנתונים המופיעים בהן. אין לראות באמור או בכתוב כהמלצה לרכישה ו/או למכירה ו/או לביצוע השקעות, פעולות או עסקאות כלשהן או כתחליף לייעוץ השקעות או שיווק השקעות מתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. מיטב דש השקעות בע"מ, חברות בשליטתה וכן בעלי מניותיהן, מנהליהן ועובדיהן, לא יהיו אחראים בשום צורה שהיא לנזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה מהסתמכות על האמור בהרצאה זו, אם ייגרמו. כל הזכויות בהרצאה זו שייכות למיטב דש בע"מ והעברת חלקים מתוכנה לאחרים, שימוש בהם או פרסומם בכל דרך שהיא, ללא קבלת אישור מראש ובכתב ממיטב דש השקעות בע"מ, הינה אסורה.

אהבתם את הכתבה? שתפו עם חברים!
כתבות נוספות שתאהבו
יש שאלות? תשאירו לנו תגובה או הצטרפו לדיון!
  • לפני 2 חודשים

    ככל שרמי לוי התעצם הסניפים שלו מלוכלכים יותר...ירקות רקובים מוצרים ללא סדר...לא נעים לקנות בסניפים שלו...לתצומת ליבו

  • לפני 2 חודשים

    הרובוטים האלה במרלוג מגניבים !!!

  • לפני 2 חודשים

    בהצלחה בתביעה.
    אנחנו לא קונים אצלכם וכנראה גם לא נקנה, כי אתם לא עושים משלוחים לשכונה שלנו למרות שיש לכם שני סניפים מאד קרובים.
    יתר הרשתות עושות. אז אנחנו קונים בשוופרסל אונליין או מגה אונליין כבר שנים.
    בעבר קנינו אצלכם די הרבה, אבל אנחנו מעדיפים משלוחים... גם לפני הקורונה, אבל בגלל הקורונה עוד יותר לא רוצים להסתובב בסופר שעות ולעמוד בתור.

  • לפני 2 חודשים

    מעניין מאוד. תודה לרמי לוי ולצוות

רוצים לקרוא עוד בנושאים אלו? הירשמו לאתר וקבלו מאמרים נוספים ישירות למייל.
אתם קוראים: "אנשים חוזרים אלינו עכשיו כי אין להם כסף": מפגש זום עם רמי לוי
Website by: Ekerbase Logo

© 2017 מיטב דש בע”מ
אין באמור כדי להוות ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ אישי המתחשב ומותאם לצרכי ונכסי כל אדם בידי יועץ השקעות מוסמך.