התחברות
צרו קשר
הרשמה לניוזלטר
ה-FEED
רשימת הקריאה שלי
ה-FEED התגובות שלכם באתר!

"המטרה של פריון: הכנסות שנתיות של 500 מיליון ד' בתוך שלוש שנים"

דורון גרסטל - מנכ"ל חברת הפרסום ברשת, התארח במפגש זום שקיימנו עם הסוחרים בבורסה. "ההסכם עם מיקרוסופט צפוי להניב לנו 800 מיליון דולר הכנסות בארבע שנים". צפו במפגש

מתעניינים בפתיחת חשבון מסחר בחבר בורסה? לחצו כאן>>

דורון גרסטל - מנכ"ל פריון העוסקת בפרסום ברשת, התארח במפגש זום שקיימנו עם הסוחרים בבורסה. שוק האד-טק (פרסום דיגיטלי) שבו פועלת החברה מוערך כיום ביותר מ-300 מיליארד, ועתיד לגדול לכ-542 מיליארד דולר עד 2024. לפי גרסטל, "השוק הזה ענק, יש המון שחקנים מאוד גדולים שאתם מכירים כמו גוגל ופייסבוק וגם הרבה שחקנים קטנים. נקודת ההסתכלות שלנו צריכה להיות מה גורם לשוק לגדול".

רוצים להירשם חינם למפגשי האונליין ולצפות ברשימת המפגשים? לחצו כאן>> 

לשוק האד-טק, לפי גרסטל, יש כיום שלושה מקורות צמיחה עיקריים: הפרסום ברשתות החברתיות (סושיאל), הטלוויזיה הדיגיטלית והמסחר האלקטרוני. פריון פעילה בשלושת התחומים. החברה מכרה ב-2020 ב-322 מיליון דולר, גידול של 23% לעומת 2019. בהכנסות הרבעוניות נרשמה ברבעון הרביעי של 2020 עלייה של 44% לעומת הרבעון המקביל ב-2019, לרמה של 112 מיליון דולר.

שוק הפרסום הדיגיטלי מתחלק כיום כמעט באופן שווה בין פרסום במנועי חיפוש, פרסום בסושיאל ופרסום באתרים. פריון פעילה בכל שלושת ערוצי הפרסום וערוכה לקליטת תקציבים שעוברים מערוץ לערוץ. גרסטל: "האסטרטגיה שלקחנו היא של שונות, של בידול. אנחנו רוצים לשמור על עצמנו כך שלא נפגע משינויים. היכולת שלנו לעבור מערוץ לערוץ מאפשרת לנו ליהנות מיציבות, מבחינה ארגונית אנחנו עובדים עם הסתכלות של  שלוש שנים קדימה".

גרסטל הציג את מנועי הצמיחה של פריון:

טכנולוגיית CTV ליצירת סרטוני וידיאו אינטראקטיביים. המפרסם משלם על קמפיינים בטכנולוגיה זו 35 דולר לאלף חשיפות, לעומת 2 דולר בלבד לאלף חשיפות ביו-טיוב. הסיבה: הטכנולוגיה מבטיחה שהצופה רואה את הסרטון, אחרת לא היה לוחץ על ההפניות האינטראקטיביות. ביו-טיוב, לשם השוואה, למפרסם אין דרך לדעת אם הצופה באמת ראה את הפרסומת שלו. טכנולוגיית CTV מאפשרת גם פרסונליזציה, כלומר: התאמה, לדוגמא, של צבע המכונית למין הלקוח או רקע הסרטון כך שיתאים לאזור מגוריו של הצופה. לפי גרסטל, הטכנולוגיה שהושקה ברבעון השני של 2020 תרמה כבר 6.4 להכנסות ברבעון הרביעי. ההזמנה הממוצעת הייתה 102 אלף דולר. 

איזה סוג פרסום אפקטיבי יותר לדעתך?
איזה סוג פרסום אפקטיבי יותר לדעתך?
  

מנוע הצמיחה השני של פריון הוא מערכת מונטיזציה לאתרי חדשות ותוכן, שמאבדים קהל לטובת הרשתות החברתיות. הטכנולוגיה מאפשרת לשנות את התוכן ואת צורת האתר (הליי-אאוט שלו) בהתאמה אישית למשתמש. החברה חתמה על עסקה למוצר זה עם "ניוזוויק".

המוצר השלישי הוא פרסום מבוסס חיפושים במנועי החיפוש. פריון מעבירה למנועי החיפוש בראשות גוגל כ-15.7 מיליון חיפושים ביום. החברה חתמה חוזה לארבע שנים עם מיקרוסופט, מפעילת מנוע החיפוש בינג. חוזה זה אמור להניב לפריון, להערכת החברה, כ-800 מיליון דולר הכנסות בתקופה של ארבע שנים. 

קראו עוד במגזין:

 

 

לפי גרסטל, פריון לא פועלת בישראל, "לא כדאי לנו, זה שוק קטן מדי עבורנו. אנחנו מתרכזים במפרסמים הרבה יותר גדולים, לכן לא כדאי לנו להרים פעילות בארץ".

בנוגע לשאלה על השינויים בהגדרות הפרטיות, אמר גרסטל: "יש כיום עיסוק בשאלה האם כאשר אני נכנס לאתר והשארתי 'עוגיות' (קוקיז), האם אותו אתר יכול להשתמש בהן ולמכור למישהו אחר? למשל, אם באתי ל YNET והסתכלתי על מודעה לנעליים ואחר כך עברת לאתר "גלובס" - האם הקוקיז נודד? זה הולך להיות אסור, מדברים על כך שזה ייאסר בכרום. לשמחתנו אנו לא נשענים על זה ולכן זה לא רלוונטי לנו". 

גרסטל אמר כי פריון שמה לה למטרה להגיע לרמה של 500 מיליון דולר הכנסות בשנה. "כרגע אנחנו לא מחפשים מיזוג עם מתחרים, להיפך יש הרבה מאוד סטארט-אפים שמעוניינים להצטרף אלינו", סיכם מנכ"ל פריון. 

רוצים לפתוח חשבון מסחר עצמאי במיטב דש טרייד? לחצו כאן >>

להרשמה למפגשי האונליין ללא עלות, לחצו כאן>>

האמור בהרצאה זו אינו אמור להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע זה או אחר. פעילות המסחר בשוק ההון הינה פעילות הטומנת בחובה סיכון ואינה מתאימה לכל אחד. הדוגמאות המופיעות בהרצאה זו הינן תיאורטיות בלבד, ניתנות לצרכי הסברה והמחשה, ואין הסתמך על הנתונים המופיעים בהן. אין לראות באמור או בכתוב כהמלצה לרכישה ו/או למכירה ו/או לביצוע השקעות, פעולות או עסקאות כלשהן או כתחליף לייעוץ השקעות או שיווק השקעות מתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. מיטב דש השקעות בע"מ, חברות בשליטתה וכן בעלי מניותיהן, מנהליהן ועובדיהן, לא יהיו אחראים בשום צורה שהיא לנזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה מהסתמכות על האמור בהרצאה זו, אם ייגרמו. כל הזכויות בהרצאה זו שייכות למיטב דש בע"מ והעברת חלקים מתוכנה לאחרים, שימוש בהם או פרסומם בכל דרך שהיא, ללא קבלת אישור מראש ובכתב ממיטב דש השקעות בע"מ, הינה אסורה.

אהבתם את הכתבה? שתפו עם חברים!
כתבות נוספות שתאהבו
יש שאלות? תשאירו לנו תגובה או הצטרפו לדיון!
  • לפני 3 חודשים

    יוחזר מנדלבאום....

  • לפני 3 חודשים

    חבל שהם לא עובדים בשוק גם בשוק הישראלי, הייתי שמח לראות פה פרסומות מותאמות אישית

רוצים לקרוא עוד בנושאים אלו? הירשמו לאתר וקבלו מאמרים נוספים ישירות למייל.
אתם קוראים: "המטרה של פריון: הכנסות שנתיות של 500 מיליון ד' בתוך שלוש שנים"
Website by: Ekerbase Logo

© 2017 מיטב דש בע”מ
אין באמור כדי להוות ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ אישי המתחשב ומותאם לצרכי ונכסי כל אדם בידי יועץ השקעות מוסמך.