תפריט
feed iconה-FEED
favourites iconרשימת הקריאה שלי
התחברות
צרו קשר
לפתיחת חשבון מסחר >>
feed iconה-FEED
favourites iconרשימת הקריאה שלי
close feed icon
feed iconה-FEED התגובות שלכם באתר!

מנכ"ל יוטרון: "צבר ההזמנות הענקי שלנו נותן לנו אוויר לעבור את התקופה הנוכחית"

07/12/2020

חיים שני התארח במפגש זום שקיימנו וסיפר על פעילות יוטרון, בעיקר בתחום החניונים הרובוטיים בארה"ב. "לקוחות הקצה כיום עושים כל מאמץ שלא יגעו להם במפתחות או בהגה". צפו במפגש

מתעניינים בפתיחת חשבון מסחר בחבר בורסה? לחצו כאן>>

חיים שני - מנכ"ל חברת יוטרון, התארח במפגש זום שקיימנו. יוטרון מפתחת ומקימה מחסנים אוטומטיים וחניונים רובוטיים. בחברה מועסקים כיום כ-120 עובדים, מהם כ-25 בארצות הברית. יוטרון מצויה בבעלות משותפת של קרן פימי ושל שני, מניית החברה נסחרת בבורסה בתל אביב. 

הקורונה יצרה בארה"ב מגמה חזקה של מעבר למערכות ללא מגע יד אדם. "אנשים לא רוצים שייגעו בהם, שלא יגעו להם במפתחות או בהגה. אנשים אפילו לא רוצים חשבונית מודפסת, אלא מבקשים לקבל או במייל או בווטסאפ"

רוצים להירשם חינם למפגשי האונליין ולצפות ברשימת המפגשים? לחצו כאן>>

בתחום החנייה, יוטרון מתמקדת בעיקר בשוק האמריקאי. בתחום הלוגיסטי (מחסנים) יש לה התקנות בישראל ומחוץ לישראל. בתחום המחסנים, הפתרון של החברה מותאם לעבודה גם בקירור עמוק (מינוס 18 מעלות צלזיוס). 

פי שלושה מקומות חניה

בארה"ב יוטרון ממקדת את פעילותה באזורים צפופים מבחינת אוכלוסייה, כגון החוף המזרחי עם ניו-יורק, ניו ג'רזי וקונטיקט, ואזור קליפורניה בחוף המערבי. כדי להתאים את עצמה ללקוחות הקצה בתחום החניונים, פיתחה יוטרון שתי סדרות של מוצרים:

 Utron Pace -  קרוניות רובוטיות, שבהן הרובוט למעשה נכנס מתחת לרכב, תופס את ארבעת הגלגלים, מרים את הרכב ונוסע אתו. הרובוט יודע לעלות עם הרכב במעלית ולהגיע אתו ליעד החניה. זה פתרון שעובד בחשיכה מוחלטת, עם סנסורים לייזרים. הפתרון הזה מצליח להכניס פי שלושה מקומות חניה לעומת חניון רגיל באותו שטח. לפי שני, "זה נתון דרמטי, שמשנה לגמרי את נוסחאות חישוב החזר ההשקעה של הלקוחות שלנו". יתרון נוסף: זמן השליפה מהחניון הרובוטי מהיר מאוד, בסביבות חמש דקות. 

Utron Slide - פתרון בצפיפות של 100%, הכי גבוהה שיש. עם זאת, העלויות בפתרון כזה יותר גבוהות ולכן הוא מתאים רק למקומות שבהן אין ברירה, כמו מנהטן. במקומות פחות צפופים סביר שיעדיפו להשתמש ב-Utron Pace. 

poll questionמה לדעתך היתרון הגדול בחניונים רובוטיים?

יוטרון חתמה לאחרונה על שני פרויקטים חדשים בארה"ב: פרויקט בסדר גודל של 3.5 מיליון דולר בדנבר, קולוראדו, ופרויקט ענק ב-28 מיליון דולר בבוסטון, שעדיין מותנה בקבלת היתרי בנייה. לפי שני, התוצאה הסופית - קרי: החניון הרובוטי - יוצאת יותר זולה מחניון קונבנציונלי. "המאבק העיקרי שלנו", אמר שני, "היא ליצור מוצר שיהיה מזמין ונעים ללקוח הקצה. זה גרם לנו ליצור שורה של פתרונות, שאמורים להפוך את החניה לפשוטה".

החברה פיתחה בין השאר מסכים אינטראקטיביים בחדר ההמתנה שבהם הלקוחות יכולים לראות את הרכב שלהם מתקרב לכיוון היציאה, וכמובן אפליקציית מובייל, שבאמצעותה הלקוח יכול להחנות את הרכב ולהזמין אותו מכל מקום. לדברי שני, "זה גורם מרכזי בהצלחה של הפתרון שלנו, ביחד עם מרכזי השליטה בבק-אופיס. אנחנו תומכים במערכות שלנו סביב השעון ואם יש בעיה מכאנית, כמו תקר בגלגל, הלקוח מקבל הודעה על כך לסמארטפון שלו, עם אפשרות לשליחת איש מקצוע לטיפול בבעיה".

קראו עוד במגזין:

 

 

"יזמים מתקשים להרים פרויקטים"

לפי שני, הקורונה יצרה בארה"ב מגמה חזקה של מעבר למערכות ללא מגע יד אדם. "אנשים לא רוצים שיגעו בהם, שלא יגעו באוטו שלהם. הלקוחות עושים כל מאמץ שלא יגעו להם במפתחות או בהגה. אנשים אפילו לא רוצים חשבונית מודפסת, אלא מבקשים לקבל או במייל או בווטסאפ. ובכל מקרה, במנהטן כמעט אי אפשר למצוא כיום חניון רגיל, של חניה עצמית. לא יתנו לכם להיכנס לחניון ולנהוג עם הרכב שלהם, מהטעם הפשוט שזה תופס הרבה מקום ומאוד קשה לייצר צפיפות בצורה כזו. הטרנד הזה תפס אותנו מאוד מוכנים". 

מצד שני, הסביר שני, בניית המשרדים בארצות הברית נעצרה כמעט לחלוטין עקב מעבר על מיליוני עובדים לעבודה מהבית בעקבות הגבלות הקורונה. במקביל, הבנייה למגורים מואצת וכוללת גם פתרונות חניה כמו שלנו. שני סיכם: "זה יוצר לנו קושי. יזמים מתקשים כיום להרים פרויקטים, רק יזמים עם חוסן פיננסי מצליחים לעשות זאת. עם זאת, הסיטואציה הנוכחית תפסה את יוטרון עם צבר הזמנות ענקי, מעל 250 מיליון שקל. זה צבר יפה, שנותן לנו אוויר לעבור את התקופה הנוכחית".

רוצים לפתוח חשבון מסחר עצמאי במיטב דש טרייד? לחצו כאן >>

להרשמה חינם למפגשי האונליין ולצפייה ברשימת המפגשים, לחצו כאן>>

האמור בהרצאה זו אינו אמור להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע זה או אחר. פעילות המסחר בשוק ההון הינה פעילות הטומנת בחובה סיכון ואינה מתאימה לכל אחד. הדוגמאות המופיעות בהרצאה זו הינן תיאורטיות בלבד, ניתנות לצרכי הסברה והמחשה, ואין הסתמך על הנתונים המופיעים בהן. אין לראות באמור או בכתוב כהמלצה לרכישה ו/או למכירה ו/או לביצוע השקעות, פעולות או עסקאות כלשהן או כתחליף לייעוץ השקעות או שיווק השקעות מתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. מיטב דש השקעות בע"מ, חברות בשליטתה וכן בעלי מניותיהן, מנהליהן ועובדיהן, לא יהיו אחראים בשום צורה שהיא לנזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה מהסתמכות על האמור בהרצאה זו, אם ייגרמו. כל הזכויות בהרצאה זו שייכות למיטב דש בע"מ והעברת חלקים מתוכנה לאחרים, שימוש בהם או פרסומם בכל דרך שהיא, ללא קבלת אישור מראש ובכתב ממיטב דש השקעות בע"מ, הינה אסורה.

אהבתם את הכתבה? שתפו עם חברים!
related articles iconכתבות נוספות שתאהבו
comments icon
יש שאלות? תשאירו לנו תגובה או הצטרפו לדיון!
    רוצים לקרוא עוד בנושאים אלו? הירשמו לאתר וקבלו מאמרים נוספים ישירות למייל.
    אתם קוראים: מנכ"ל יוטרון: "צבר ההזמנות הענקי שלנו נותן לנו אוויר לעבור את התקופה הנוכחית"
    Website by:

    © 2017 מיטב דש בע”מ
    אין באמור כדי להוות ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ אישי המתחשב ומותאם לצרכי ונכסי כל אדם בידי יועץ השקעות מוסמך.