תפריט
feed iconה-FEED
favourites iconרשימת הקריאה שלי
התחברות
צרו קשר
לפתיחת חשבון מסחר >>
feed iconה-FEED
favourites iconרשימת הקריאה שלי
close feed icon
feed iconה-FEED התגובות שלכם באתר!

"חברות הביטוח בארה"ב תקועות בשנות ה-60": מנכ"ל היפו על הדור החדש בביטוחי דירות ובתים

30/06/2021

אסף וונד - התארח במפגש זום עם הסוחרים בבורסה: "קשה מאוד לשחקנים חדשים להיכנס לשוק האמריקאי, אבל מי שכבר נכנס יכול לבנות חברה ענקית". "נסיים את 2021 עם יותר מ-544 מיליון דולר בפרמיות". צפו במפגש

לצפייה במפגש המלא, לחצו כאן.

מתעניינים בפתיחת חשבון מסחר בחבר בורסה? לחצו כאן >>

אסף וונד - מייסד, שותף ומנכ"ל בהיפו אינשורנס, התארח במפגש זום שקיימנו עם הסוחרים בבורסה. היפו אינשורנס מבצעת חיתום דיגיטלי בביטוח מבנה ותכולה לבעלי בתים ודירות בארה"ב. החברה מצויה במו"מ לכניסה לנאסד"ק דרך חברת SPAC בשם Reinvent Technology Partners, המצויה בבעלות ריד הופמן מייסד לינקדאין ומייסד זינגה מארק פינקוס.

היפו סיימה את 2020 עם יותר מ-405 מיליון דולר בפרמיות, את 2021 היא צפויה לסיים עם יותר מ-544 מיליון דולר. הצפי לשנת 2025 עומד על 2 מיליארד דולר בפרמיות בשנה

רוצים להירשם חינם למפגשי האונליין ולצפות ברשימת המפגשים? לחצו כאן>>

קראו עוד במגזין:

 

 

"הרעיון הוא protect the joy, להגן על ההנאה. כי כשחושבים על בית ברמה האישית, יש הבדל גדול בין הסיפור הרומנטי של מישהו קונה בית בהתחלה לבין מה שקורה בפועל. בהתחלה חושבים שהילדים ירוצו בגינה ויהיה נחמד בארוחות ערב, כל הדברים החיוביים. אבל אז עוברים לבית וכל מה שאתה עושה זה לקלל שהחלון לא נסגר, יש לי דליפה, התנור לא מחמם. הרעיון שלנו זה לעזור לאנשים, לדאוג לכל מה שקורה לבית. אם ננעלים בבית, אם התנור נדפק, עד נזילות ושריפה". 

היפו אינשורנס מנסה ליצור אלטרנטיבה דיגיטלית יעילה לחברות הביטוח האמריקאיות. "לוקח המון זמן לרכוש פוליסת ביטוח בארה"ב, אמר וונד, "לוקח שם יומיים-שלושה רק להשיג סוכן ביטוח ואז שואלים אותך המון שאלות שרוב האנשים בכלל לא יודעים להשיב עליהן, כמו כמה אתם רחוקים מתחנת המשטרה ומכיבוי האש, איזה סוג חיפוי יש בתקרות. הם כאילו נתקעו בשנות השישים. כשיש תביעת ביטוח, זו כמעט תמיד חוויה נוראית. למבוטחים אין כמעט קשר עם חברות הביטוח ורובם אפילו לא יודעים מי מבטח אותם". 

"הקמנו את היפו מתוך תפיסה שאפשר לעשות משהו אחר לגמרי. אצלנו לוקח 5 דקות לקנות פוליסה, יש המון ערוצים לרכוש דרכם. כשיש תביעות, אנחנו מבינים שהדבר האחרון שאנשים רוצים זה לדבר עם בוט. לכן, אצלנו יש בן אדם שפותר הכל, מההתחלה עד הסוף".

לפי וונד, היפו בודקת כל הזמן באמצעים דיגיטליים את מצב הבתים של לקוחותיה. אם למשל מתברר, דרך תמונות לווין, כי הלקוח הוסיף בריכה יבהירו לו את הסיכון הביטוחי הכרוך בכך ויאמרו לו בכמה יעלה התשלום השנתי/חודשי שלו.

"זה הולך גם לכיוון השני", הסביר וונד, "המבוטח צריך להיות מבוטח על מה שיש לו. אם אחרי ארבע שנים מתברר לנו שהוא החליף גג, מגיעים לו 3% הנחה כי גגות חדשים פחות מסוכנים".

"כשאנחנו ממשיכים כל הזמן לנטר את הלקוח, אנחנו יכולים לבוא אליו בזמן, להגיד לו שיש בעיה בגג וכדאי שנשלח מישהו לתקן את זה. זה הרבה יותר טוב מאשר לחכות שתהיה לו נזילה, כי אז גם אם אעביר לו את הכסף בצורה הכי מהירה עדיין שלושה שבועות הוא לא יכול לשהות בבית, הוא יפסיד את הציוד בעליית הגג, את הספה שהוא הכי אוהב ואת החולצות שהוא הכי אוהב. למנוע תביעה מבעוד מועד זה הרבה יותר טוב מאשר לשלם על תביעה". 

וונד סיפר כי היפו מציידת את לקוחותיה בחיישנים חכמים, שאמורים לזהות נזילות, אש וכדומה. כמו כן, לקוחות היפו אינשורנס יכולים לבקש עזרה בכל דבר בבית מהרכבת מדף, החלפת שירותים ועוד, באמצעות התקשרות למרכז מיוחד שמפעילה החברה. 

רוצים לפתוח חשבון מסחר עצמאי במיטב דש טרייד? לחצו כאן >>

תחום ביטוח הבתים בארה"ב מוערך ב-105 מיליארד דולר בשנה, עם קצב גידול של 5-6 מיליון מיליארד בשנה. "עם זאת", הסביר וונד, "מאוד קשה להיכנס לתחום הזה, צריך לקבל אישור אחרי אישור בכל המדינות. קשה מאוד לשחקנים חדשים להיכנס לשוק הזה, אבל מי שכבר נכנס, נכנס לשוק גדול מאוד, שבו הוא יכול לבנות חברה ענקית עם 2%-3% מהשוק. לקוח מחזיק בממוצע בשוק האמריקאי כשמונה שנים". 

לפי וונד, לחברות הביטוח המסורתיות בארה"ב קשה מאוד להתחרות כיום מול שחקנים מהדור החדש. "הגיל הממוצע של סוכני ביטוח בארה"ב כיום הוא 61", הוא אמר, "כשהתחלתי זה היה 57. סוכנים פורשים ואין הרבה אנשים שאתם מכירים שעכשיו התחילו להיות סוכני ביטוח".

במקביל, ציין וונד, יש בארה"ב צרכן חדש שרוצה חוויה דיגיטלית. "זה היה בנסיקה עוד לפני הקורונה, אבל אחרי הקורונה זה עולה ועולה עוד הרבה יותר. במשך המון שנים חברות הביטוח האמריקאיות פעלו דרך ערוץ אחד - הסוכנויות. מאוד קשה להן למכור גם דרך סוכנים וגם באופן ישיר. לנו, לעומת זאת, יש כמה ערוצים וכל אחד קונה איך שמתאים לו. אנחנו גם מאמינים שהרבה אנשים רוכשים בית ואז ביטוח מבנה ו/או תכולה. ולכן אנחנו נמצאים בקשר עם הגופים שנמצאים בתהליך של קניית הבית, שיציעו אותנו כביטוח ללקוחות". 

היפו סיימה את 2020 עם יותר מ-405 מיליון דולר בפרמיות, את 2021 היא צפויה לסיים עם יותר מ-544 מיליון דולר. הצפי לשנת 2025 עומד על 2 מיליארד דולר בפרמיות בשנה. 

בשלב השאלות מהקהל הסביר וונד, כי מחירי ביטוח הבתים בארה"ב נקבעים בעיקר על פי מידת החשיפה לקטסטרופות. "בתים בארה"ב חשופים להוריקנים בפלורידה, שריפות ענק בקליפורניה, הצפות בטקסס. לכן, אותו ביטוח בית שהיה עולה בקליפורניה 800 דולר לשנה יכול לעלות 2,300 לשנה בפלורידה בגלל רמת החשיפה לאסונות".

לפי וונד, להיפו יש משרדים עם 30 עובדים בישראל, שצפויים להתרחב ל-100 עובדים. "מתי אני חוזר לישראל? דברו עם אשתי", הוא הוסיף. 

מתעניינים בפתיחת חשבון מסחר בחבר בורסה? לחצו כאן>>

צפו במפגש הזום, בווידיאו המצורף.

האמור בהרצאה זו אינו אמור להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע זה או אחר. פעילות המסחר בשוק ההון הינה פעילות הטומנת בחובה סיכון ואינה מתאימה לכל אחד. הדוגמאות המופיעות בהרצאה זו הינן תיאורטיות בלבד, ניתנות לצרכי הסברה והמחשה, ואין הסתמך על הנתונים המופיעים בהן. אין לראות באמור או בכתוב כהמלצה לרכישה ו/או למכירה ו/או לביצוע השקעות, פעולות או עסקאות כלשהן או כתחליף לייעוץ השקעות או שיווק השקעות מתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. מיטב דש השקעות בע"מ, חברות בשליטתה וכן בעלי מניותיהן, מנהליהן ועובדיהן, לא יהיו אחראים בשום צורה שהיא לנזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה מהסתמכות על האמור בהרצאה זו, אם ייגרמו. כל הזכויות בהרצאה זו שייכות למיטב דש בע"מ והעברת חלקים מתוכנה לאחרים, שימוש בהם או פרסומם בכל דרך שהיא, ללא קבלת אישור מראש ובכתב ממיטב דש השקעות בע"מ, הינה אסורה.

אהבתם את הכתבה? שתפו עם חברים!
related articles iconכתבות נוספות שתאהבו
comments icon
יש שאלות? תשאירו לנו תגובה או הצטרפו לדיון!
  • לפני 2 שנים

    מצוין. תביאו בבקשה גם את למונייד להתארח אצלכם. גם הם עושים ביטוח בארה"ב

רוצים לקרוא עוד בנושאים אלו? הירשמו לאתר וקבלו מאמרים נוספים ישירות למייל.
אתם קוראים: "חברות הביטוח בארה"ב תקועות בשנות ה-60": מנכ"ל היפו על הדור החדש בביטוחי דירות ובתים
Website by:

© 2017 מיטב דש בע”מ
אין באמור כדי להוות ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ אישי המתחשב ומותאם לצרכי ונכסי כל אדם בידי יועץ השקעות מוסמך.